Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Anna Wel - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Anna Wel - WaarBenJij.nu

Peru

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 September 2017 | Peru, Lima

Hola!
Alweer meer dan een maandje geleden dat ik iets geschreven heb en in de tussentijd is er natuurlijk ontzettend veel gebeurd. Dus bij deze, julllie kunnen weer genieten van een jaloersmakend verhaal!

De laatste keer dat ik schreef was ik met Gitte en Branko net in Puno aangekomen. We hebben daar een tourtje gedaan met een veel te toeristische boot in de richting van de Uros eilanden. Dit was echt heel mooi, maar het was zo toeristisch dat de vrouwen van de eilanden “Row your boat” gingen zingen. Verder ben ik nog even rond gaan lopen in Puno en op een grote binnenmarkt terecht gekomen. Hier heb ik het favoriete sapje van de sapjesverkoper opgedronken en een fruitsalade “para jebar” besteld, aangezien Branko ziek was en nog wat vitamientjes nodig had.

Op naar Arequipa dan maar! Hier verbleven we weer in het Wild Rover hostel, waar we in La Paz ook waren geweest. Het hoogtepunt van Arequipa was echt de Colca Canyon tour, waar we om 03:00 uur voor werder opgehaald. Met een bus gingen we door de Colca Valley en als eerste bereikten we de Condor viewpoint. In spanning wachtten we af tot de condors wakker werden en hun vleugels uit zouden spreiden in de zon. Na 40 minuten wachten (ondertussen moesten we heel nodig plassen van de spanning en hadden we oogjes als Chinezen van het turen) was het dan zover! Ongeveer 7 gigantische condors zoefden langs de kloof en vlak over onze koppies. Wat een spektakel om te zien! Echt ontzettend gaaf! Dit was het eerste uitkijkpunt over de hele vallei en terwijl onze gids onze kennis verreikte met feitjes over de lokale bewoners reden we langs verschillende plekken met ontzettend mooi uitzicht. Dat was het vroege opstaan zeker waard!

De volgende bestemming was Cusco, waar we weer in het Wild Rover hostel verbleven. Dit was de derde keer in deze keten en daarom kregen we een fantastisch Wild Rover T-shirt! Of ik me hier trots over voel weet ik niet, maar het was erg gezellig en het T-shirt is een handige pyjama. Vanuit Cusco kan je natuurlijk de Machu Picchu bezoeken en dit hebben wij dan ook gedaan met de Jungle Trek. Dit is een trek van 4 dagen, waarop de eerste dag gemountainbiked en geraft wordt, de tweede dag 21 km gewandeld wordt door een prachtige vallei en over een stuk van de route die de Inka's vroeger liepen, de derde dag werd er geziplined en weer gewandeld en de laatste dag werd dan éindelijk de Machu Picchu bezocht. Dit alles bij elkaar was heel erg gaaf om te doen en wat een voldoening geeft het dan als je met zonsopkomst de Machu Picchu bekijkt. Heel bijzonder om je zo in te beelden dat daar lang geleden al zo'n geciviliseerde bevolking heeft gewoond. Ook vonden we het best meevallen met de toeristen. Door het nieuwe beleid worden er “nog maar” 2500 mensen per dag toegelaten, in verschillende shifts. De weg terug in een volgestouwd busje door de bergen was niet zo'n fantastische afsluiter, maar we kunnen wel zeggen dat we erg voldaan in ons hostel terugkwamen nadat we 3x dachten dat we van de berg aan het storten waren. Soms is het goed om eraan herinnerd te worden hoe lekker het is dat Nederland vlak is met rechte wegen, haha!

Na Cusco zijn we doorgegaan naar Huacachina. Een klein plaatsje aan een oase midden in de woestijn. Ja, naast bergen/valleien/de Machu Picchu en een mooie kust, heeft Peru dus ook nog een woestijn! De oase was erg mooi en het tochtje door de woestijn was hilarisch. Gitte en ik zaten voorin in de sandbuggy en we zaten de jongen achter het stuur een beetje op te jutten zodat we nóg sneller over de heuvels zouden gaan. Ook mochten we sandboarden (dat houdt in dat je op een soort houten plank gaat liggen op je buik en keihard de duinen afsuist) en ik denk dat we bij de laatste helling het wereldsnelheidsrecord wel verbroken móeten hebben! Heel gaaf!! Al het opjutten van de jongen achter het stuur resulteerde in een ietwat awkward afscheid op het einde van de tour (in het kaliber “ey meisje, meisje, psst”) maar dat was het dubbel en dwars waard!

Omdat Gitte alweer bijna naar huis zou gaan, zijn we vrij snel doorgetrokken naar de kust, naar Paracas. Hier hadden we een hostel met een heerlijk zwembad en een achtertuin op het strand. Fantastisch om drie daagjes te luieren, zeker omdat het na die drie daagjes wat minder mooi weer werd. We hebben hier dan ook niets anders gedaan dan chillen, lekker slapen, zwemmen en zonnen!

De laatste daagjes van Gitte's reis hebben we in Lima doorgebracht. Hier zijn we op de eerste avond naar een fonteinshow geweest. Helaas hadden we allebei geen camera of telefoon mee, waardoor wij heel melig werden en veel lol hebben gehad maar waardoor jullie hier dus geen beeldmateriaal van hebben. Helaas, pindakaas. Vrijdag hebben we het hostel niet verlaten en alleen maar op het dakterras gelegen in het zonnetje.. De volgende dag moesten we alweer vliegen, Gitte naar huis en ik naar Colombia. Het inchecken was niet helemaal soepel van mijn kant, want ik mocht het vliegtuig niet in zonder een tickwet uit Colombia te laten zien. Dit was de eerste keer dat hier daadwerkelijk ergens om gevraagd werd, dus ik had geen nepticket o.i.d.. Dikke paniek en uiteindelijk met 30 minuten gratis WiFI een ticket kunnen boeken voor waarschijnlijk te veel geld. Na een lang en moeilijk afscheid van Gitte (huilen, huilen, huilen, krijsen en knuffels) bevond ik mezelf dan echt in het vliegtuig naar Colombia! Hier was mijn stroke aan stomme dingen nog niet helemaal voorbij, want bij het huren van de taxi bleek ik perongeluk een hele bus voor mezelf te hebben gehuurd (oeps.). Daar zat ik dan, helemaal alleen in een busje voor ongeveer 20 personen. Het verklaarde wel waarom ik zo raar werd aangekeken, haha! Gelukkig was dit hele busje voor een half uur nog geen 10 euro en kon ik er wel om lachen. Goede service ook, aangezien we 5 minuten omreden omdat de chauffeur weigerde om mij 20m te laten lopen naar het hostel.

Daar dan eindelijk aangekomen (om 23:00uur) lustte ik wel een biertje en ontmoette ik een leuke groep backpackers die mij overhaalden om mee te gaan naar een technoclub waar we tot 06:00 uur uiteindelijk zijn gebleven. Wat een mooie afsluiter van Peru en wat een prachtige eerste nacht van Colombia!

  • 20 September 2017 - 22:37

    Annelies:

    Hoi Anna, wat een mooi verhaal en wat een avontuur!!!
    Maar dat met de ticket en zo spant de kroon. Ik krijg al de zenuwen als hier op de Route du Soleil ons kaartje niet wordt geaccepteerd.......
    Geni er 't nog lekker meisje en pas goed op jezelf. XX Jos en Lies

  • 21 September 2017 - 08:38

    Dorothé:

    Gekke griet, ik zie je zitten in dat busje in je ééntje! Beter dat dan in een volgepropt busje na de Machu Picchu.

  • 21 September 2017 - 18:21

    Alette:

    ....Wat kun je toch mooi schrijven Anna en wat een geweldige verhalen, superleuk hoor!

  • 22 September 2017 - 18:43

    Bernetta:

    Dat met die bus is wel een heel komisch verhaal!! Je zult zelf ook wel vreemd hebben gekeken...:-) Mooie verhalen weer enne..., ALTIJD de camera mee natuurlijk!

  • 26 September 2017 - 17:08

    Erik:

    Inderdaad weer jaloersmakend, zeker je verhaal over de Condors! Inmiddels zit je nu alweer in Medellin (als je ticket tenminste in orde is...) en ga je vrijdag naar Ecuador weer een spannend avontuur tegemoet! Pas goed op jezelf meisje!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Anna

Op pad in Zuid-Amerika!

Actief sinds 14 Juni 2017
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 7167

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 03 November 2017

Zuid Amerika

Landen bezocht: