Chili - deel 1 - Reisverslag uit La Serena, Chili van Anna Wel - WaarBenJij.nu Chili - deel 1 - Reisverslag uit La Serena, Chili van Anna Wel - WaarBenJij.nu

Chili - deel 1

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

14 Juli 2017 | Chili, La Serena

Vandaag is het alweer precies een maand dat ik op reis ben, wat gaat dat snel zeg! Het besef van tijd is dan ook ver te zoeken en regelmatig vergeet ik welke dag het is. Heerlijk!

Nadat ik in Santiago was aangekomen, ben ik nog even terug gegaan naar Argentinië: de stad Mendoza was mijn bestemming. Deze streek staat bekend om de wijngaarden en dat kon ik natuurlijk niet missen! Mijn hostel was er niet zo bijzonder, maar gelukkig ontmoette ik een groep leuke backpackers tijdens de wijntour. We zijn verschillende wijngaarden langs geweest en hebben mogen proeven van allerlei soorten wijnen, heerlijk! Een beetje aangeschoten en na een heerlijke barbeque viel ik die nacht in slaap. Verder heb ik in Mendoza de verjaardag van Esther, een meisje dat ik in Iguazu heb ontmoet, gevierd onder het genot van een lekkere lunch en een mooi uitzicht. Tot slot heb ik nog een paardrijtocht gemaakt, wat afsloot met een prachtige zonsondergang!

Maandagochtend ben ik met de bus teruggegaan naar Santiago. Als je trouwens denkt dat je weet wat inefficiënt betekent: dat is niet zo. Drie uur lang in en uit de bus stappen om in 100 verschillende vormen en maten door honden en machines je tassen te laten checken en de stempel te ontvangen om de grens over te steken, dat is de samenvatting van de Chileense procedure en mijn nieuwe definitie van inefficiënt. Gelukkig was ik samen met Sophie, een meisje dat ik tijdens de wijntour heb leren kennen. Zij studeert sportscience in Engeland, waardoor ik ook weer eens een inhoudelijk gesprek kon hebben over mijn studie - leuk!
Toen ik die maandag in Santiago aankwam, wachtte Gitte me al op in het hostel. Wat een vreemde ervaring om zo'n bekend gezicht te zien tussen alle andere toeristen en locals! Ik werd er helemaal emotioneel van, haha! De dagen in Santiago hebben we lekker rondgelopen en wat mensen opgelicht. Ja inderdaad, we zijn net zo crimineel als de gemiddelde inwoner hier - alleen wij deden het per ongeluk. Om een lang verhaal kort te houden: we hebben 8000 pesos (+/- €11) gekregen om een gratis museum te bekijken. Toen we er zelf achter kwamen wilden we het geld terugbrengen, maar we hadden geen idee hoe we de situatie uit moesten leggen en dus hebben we ons erbij neergelegd. Ik betaalde de karma-rekening, want na de lunch kon ik de hamburger in 5 aparte sessies over heel Santiago uitspugen. Onze les: gewoon geen gratis musea meer bezoeken en weggaan met meer geld.
Wat verder ook leuk was in Santiago was het uitgaan. De muziek was leuk en de mensen van het hostel heel gezellig. Op een gegeven moment kwam de eigenaar van de club naar ons toe om te vragen of wij in de VIP ruimte wilden staan. Natuurlijk moesten er dan wel eerst wat foto's gemaakt worden, maar dat celebrity moment lieten we natuurlijk niet aan ons voorbijgaan. Achteraf ben ik erg blij dat we de foto's zelf niet gezien hebben, het zal niet mooi geweest zijn met onze zweethoofdjes en drankoogjes..

Na Santiago zijn we naar Valparaiso gereisd samen met een Australische jongen die ik al eerder in Santiago had ontmoet. Valparaiso is ontzettend kleurrijk en het was er heerlijk weer! Het enige nadeel: alles bestaat uit trappen... Niet de trappen met 16 treden, nee - deze trappen hebben er minimaal160. Omdat we de workout wel konden waarderen besloten we op een gegeven moment naar de top van de berg te wandelen om het uitzicht te bewonderen! Heel goed idee, het uitzicht was prachtig, de waarschuwing van een local in de vorm van een doorgesneden-keel-gebaar was alleen iets minder. We waren gelukkig met z'n drieën, maar zijn toch maar meteen naar beneden gehaast (sorry mama, maak je verder maar geen zorgen!). Er zou een kaart moeten zijn van de buurten die je moet vermijden...

Na Valparaiso zijn we naar La Serena gegaan. Mijn eerste tegenvaller was dat ik snot en snot verkouden werd. Gelukkig zaten we in een heel schattig hostel met een hele lieve oudere schoonmaakdame die ons glaasjes vers sap gaf en het water voor mijn stoomsessies opzette. Ze kwam ons zelf een vaarwel knuffel geven net! Na een dag op bed voelde ik me weer klaar om te gaan en zijn we met de bus naar Pisco Elqui gereden. Die rit op zich was al prachtig, maar de paardrijtocht was al helemaal geweldig: aan de ene kant omdat het Gitte's tweede keer op een paardje was en aan de andere kant was de vallei zelf gewoon adembenemend. Onze paardjes Crème Brûlée en Tiramisu waren super lief en we zijn zelfs een deel door de rivier gegaan!
Ook hebben we hier het natuurreservaat Humboldt Penguin Reverse bezocht. De pinguïns waren ver te zoeken (die zaten te nesten boven op de berg) maar gelukkig hebben we wel zeeleeuwen, zee-otters, lama's, pelikanen, andere vogels, en dolfijnen gezien. Het landschap zelf was ook heel erg mooi en de strandwandeling bij zonsondergang maakte het natuurlijk helemaal af!

Nu zitten we nog in het lieve hostel te wachten tot onze bus naar Antafogasta gaat. Het is een nachtbus, waardoor we weer wat kosten van een hostel besparen. Gitte heeft net te horen gekregen dat ze haar Bachelor binnen heeft, met een 7 voor haar scriptie!! Daar gaan we een fles lokale bubbels voor opentrekken natuurlijk, ik ben trots op je Git!

  • 15 Juli 2017 - 09:51

    Astrid:

    Heerlijk verhaal weer meiden! Hopelijk is de nachtbus goed bevallen :). Veel plezier de komende tijd samen! Xxxx

  • 15 Juli 2017 - 10:06

    Michelle:

    Geweldig om jullie avonturen weer te lezen! Ben benieuwd wat jullie nog allemaal mee gaan maken samen. Veel plezier en doe voorzichtig! Dikke abrazo (spreek je al vloeiend Spaans?:D)

  • 16 Juli 2017 - 08:14

    Alette:

    Mooie en spannende verhalen Anna! Veel plezier en voorzichtig doen hoor! Liefs!

  • 16 Juli 2017 - 15:18

    Dorothé:

    Lieve dochter, wat een prachtige avonturen weer behalve dan dat ene " dingetje"

  • 16 Juli 2017 - 15:21

    Dorothé:

    Leuk ook om zo samen te reizen. Kusjes!!!

  • 16 Juli 2017 - 20:51

    Paapie:

    Mooi verhaal weer Anna. Clubeigenaren die je in de VIP-room wil hebben moet je natuurlijk wel wantrouwen en zeker als ze foto's van je willen maken! Sorry meisje, kan het niet laten...
    Geniet weer verder en waar zijn de foto's? Behalve dan van de beesten die we al gezien hebben... xxx

  • 16 Juli 2017 - 20:52

    Louky:

    Lieve Anna, leuk om je te volgen op je reis in dat verre werelddeel! Veel plezier en doe voorzichtig! Veel liefs!

  • 17 Juli 2017 - 10:21

    Lies:

    Hee aapie,
    Wat een heerlijk verhaal, sommige dingen zie ik helemaal voor me. Die gebaren roepen herinneringen op van Marokko ;) Super om in je avonturen mee genomen te worden. Ik kijk nu al uit naar je volgende blog.
    Feliciteer je Gitte van mij met haar afstuderen? Mooi dat jullie dat aan de andere kant van de wereld vieren.

    Dikke kus en knuffel

  • 19 Juli 2017 - 15:03

    Oma:

    Hallo Anna, via je vader was ik al op de hoogte van diverse verhalen, maar gisteren kreeg ik van Annelies jouw adres, zodat ik alles verder kan volgen. Het is nogal wat wat je allemaal meemaakt, maar gelukkig heb je wel steeds vriendinnen om je heen. Heerlijk om zo vrij in een land te kunnen zijn en daar het leven te beleven, maar blijf alsjeblieft voorzichtig. Liefs van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, La Serena

Anna

Op pad in Zuid-Amerika!

Actief sinds 14 Juni 2017
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 7149

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 03 November 2017

Zuid Amerika

Landen bezocht: